Veicam automobiļu pārbūvi no iekšdedzes motora uz elektromotoru. Sniedzam konsultācijas ar šādu pārbūvi saistītos jautājumos, kā arī piedāvājam klientiem pārbūvei nepieciešamās komponentes.
Izmantotā tehnoloģija
Tehnoloģijas pati pamata būtība ir aizvietot iekšdedzes motoru un ar to saistītās sistēmas (degvielas tvertni, izplūdes sistēmu, ) ar elektromotoru un tam nepieciešamajām komponentēm. Elektromotoru vieno klāt pie pārnesumu kārbas, kas ļauj variēt ar motora darba apgriezieniem, lai gan jāpiebilst, ka elektromotora griezes moments ir pietiekams arī pie maziem apgriezieniem, kā rezultātā bez kārbas var arī iztikt. Pēc iekšdedzes motora un visu ar to saistīto komponenšu demontāžas seko elektromotora, vadības moduļa, akumulatoru un BMS sistēmas montāža motortelpā.
Jāpiebilst, ka pie šāda veida pārbūves jāņem vērā virkne tehniski nozīmīgu nianšu, ar kurām esam iepazinušies iepriekšējos pārbūves projektos un esam gatavi palīdzēt jebkurā jautājumā.
Veicot automobiļa pārbūvi jāņem vērā:
- Automašīnas gaisa kondicionētājs kā arī apsilde ir jāpārbūvē absolūti no jauna. Iekšdedzes motora lietderības koeficients svārstās no 15-20%, pārējā enerģija tiek novadīta siltumā ar ko arī tiek apsildīts Jūsu iekšdedzes motora automobiļa salons. Elektromotora lietderības koeficients sasniedz līdz pat 95% lietderību, kā rezultātā ar šo siltuma daudzumu nav iespējams apsildīt salonu. Šādos jautājumos kā vienu no variantiem lietoto Webasto apsildes sistēmas, kas darbojas no akumulatoriem.
- Motoram jāveido jauna stiprinājumu sistēma motortelpā, kā arī visām mainīgajām daļām jābūt attiecīgiem rasējumiem un materiāli stiprības aprēķiniem.
- Arī bateriju šūnām jāveido jaunas kastes. Jāpiebilst ka šīm kastēm jāspēj noturēt bateriju šūnas vietās pie automobiļa apgāšanās, kā arī visiem spēka konektoriem jābūt noslēgtiem un pietiekošā attālumā no automašīnas korpusa.
- Pārbūves galveno tehnisko risinājumu skicēm ir jāsniedz gana skaidrs priekšstats par veicamajām izmaiņām sakarā ar elektromotora uzstādīšanu, bateriju stiprinājumiem, u.c.
- Visiem spēka kabeļiem ir jābūt oranžā krāsā, apzīmētiem ar augstsprieguma zīmēm kā arī konektori nedrīkst būt viegli pieejamās vietās.
- Viena no svarīgākajām lietām – lai automobilis varētu piedalīties ceļu satiksmē, tam ir jāveic CSDD otrās pakāpes pārbūve saskaņā ar Ministru kabineta noteikumiem Nr.725. Šobrīd esam pirmais un vienīgais uzņēmums Latvijā, kurš ir oficiāli veicis šāda veida pārbūvi.
- U.c. svarīgi faktori kas jāņem vērā veicot auto pārbūvi.